Vegetarisk & vegansk kost

Fødevarestyrelsen anbefaler persone, der spiser vegetarisk kost, især veganere, at tage 6 µg B12-vitamin som kosttilskud samt 5-10 µg D-vitamin i vinterhalvåret. Dette skal tages som kosttilskud da de ikke kan opnås gennem selv en varieret kost. For veganere og vegetarer er der også øget risiko at mangle jod, selen, jern, calcium, vitamin A, riboflavin (B2) og zink. Dog kan en ordentlig varieret kost godt dække disse behov. 

Vegetarisk kost

Viser alle 2 resultater

Spar 37%

Natur Drogeriet 9

Vitamin B12 til veganere og vegetarer Veganere og vegetarer risikerer at have lavere niveauer af vitamin B12, da de primære kilder til B12 er animalske produkter. For at forebygge B12-mangel, kan de drage fordel af et dagligt tilskud. Et moderat tilskud på 9 µg kan være tilstrækkeligt for mange, men der findes også stærkere tilskud […]

Spar 16%

Natur Drogeriet 500

Vitamin B12 til veganere og vegetarer Når man vælger et kosttilskud med vitamin B12 som veganer eller vegetar, er det væsentligt at forstå, hvordan doseringen fungerer. Et eksempel på et sådant tilskud indeholder 500 µg B12. Selvom dette lyder som en høj dosis sammenlignet med den daglige anbefaling, er det ikke noget at være bekymret […]